Conducerea autonomă “adevărată”, un pic mai aproape de lansare: ce mai lipsește

de: Andrei Tilimpea
23 05. 2022

A treia generație de lidar Valeo, programată pentru debut în 2024, promite o rezoluție de douăsprezece ori mai mare, o triplare a razei de acțiune și un unghi de vizualizare mult mai larg.

Valeo, un pionier în comercializarea tehnologiei lidar, dezvoltă o versiune mai avansată a sistemelor sale de siguranță care emit laser pentru debutul în 2024, care promite o creștere de douăsprezece ori a rezoluției, o triplare a razei de acțiune și un unghi de vizualizare mult mai larg care poate vedea detaliile pe care ochiul uman, camerele și radarul nu le pot vedea.

Gama de lidar, numită Valeo Scala, face parte dintr-o mare accelerare pe care Valeo o are până în 2030.

Prima generație, Scala 1, a debutat cu sedanul Legend Hybrid EX pe care Honda a început să-l închirieze în Japonia anul trecut. Scala 2 intră în noul Mercedes-Benz S-Class, care a primit aprobarea internațională pentru automatizarea de nivel 3 în decembrie anul trecut. Acest sistem, inclus sub sistemul Drive Pilot al Mercedes, ajunge anul acesta în Germania. De asemenea, compania intenționează să caute aprobarea de reglementare în California și Nevada.

Scala 3, versiunea planificată pentru 2024, va permite manevre de urgență autonome la viteze de până la 129 km/h, spune Valeo.

Furnizorul spune că Scala generație 3 va identifica obiectele la aproximativ 201 de metri în față sau mai mult. Sistemul poate urmări vehiculele care nu sunt vizibile și poate chiar măsura densitatea picăturilor de ploaie pentru a calcula distanța de frânare adecvată.

O mulțime de companii se alătură cursei tehnologice

Valeo produce atât hardware-ul, cât și software-ul pentru sisteme, producând lidar la fabrica sa din Wemding din Germania, unde 300 de ingineri lucrează la această tehnologie.

Compania prezice că aproape o treime din toate vehiculele noi premium vor fi capabile să conducă automat de Nivelul 3 în 2030. Mai mult, aceasta Consideră că piața globală lidar depășește 50 de miliarde de dolari până atunci.

Nissan a declaratcă face echipă cu Luminar Technologies pentru a dezvolta un sistem lidar care va permite conducerea automată de urgență la viteze mari. Nissan dorește să scoată pe piață această tehnologie în 2025, ca parte a unui plan de a echipa aproape fiecare vehicul nou cu lidar până în 2030.

Bosch, Velodyne, Veoneer, Mobileye și Innoviz, susținut de SoftBank, sunt, de asemenea, în domeniu. Continental din Germania a furnizat un sistem lidar pentru Honda Legend, unde funcționează în tandem cu Valeo, ca rezervă unul pentru celălalt.

Valeo vrea să-și împacheteze sistemele de asistență pentru șofer în seturi de tehnologie personalizate pentru producătorii de automobile într-un model plug-and-play.

Seturile vor integra sistemele de siguranță din interiorul vehiculului și se vor conecta cu infrastructura din jur.